Binnenstebuiten ondersteboven en achterstevoren

18 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Brak kwamen we aan in Chiang Mai. Met een nachtbus spaar je een dag, maar tegelijkertijd verlies je hem ook. Toch hebben we de energie nog bij elkaar gekregen om ons programma hier te plannen en te regelen. Hierna was de energie weer op en schoot het bij Rozemarijn in haar rug.

Wat kan je beter doen als je moe en kreupel bent dan een heerlijke Thaise massage?! Voor 200 baht (ongeveer 5 euro) kan je je van top tot teen een uur lang laten masseren door echte professionals. Britt liet haar voeten masseren, Roos haar rug en ik ging voor de traditionele Thaise massage.
Zo'n Thaise massage bleek toch iets anders dan een ontspannende massage zoals ik die in Marokko heb gekregen. Allereerst werden onze voeten gewassen, Thai hebben namelijk echt een hekel aan voeten. Vervolgens begon de massage. Er werd flink wat kracht gezet op m'n kuitspieren en m'n voetzolen. So far so good. De Thai gingen echter iets verder dan ik had verwacht. M'n benen werden in de knoop gelegd
, m'n armen achter m'n hoofd en m'n ruggengraat werd binnenstebuiten gekeerd... Ik werd volledig gekraakt! Alles met flinke kracht in de kleien twee vingertjes van de Thaise dames.
Britt had vanuit haar stoel een prachtig uitzicht op hoe de Thaise dames Rozemarijn en ik vakkundig alle hoeken van de salon lieten zien en was stiekem wel blij dat ze voor de voetmassage had gekozen.

Je zou misschien denken; dat is toch helemaal niet fijn en relaxt? Nou eigenlijk wel. Je voelt zeker wel dat je spieren en gewrichten flink bewerkt worden, maar tegelijkertijd voelt het ook alsof alles dan gelijk ook weer goed zit. Ik kwam helemaal fris en ontspannen de massage uit en datzelfde gold voor Britt en Rozemarijn.
De rest van de avond hebben we op de zogenaamde Nightbazaar rondgedwaald. Zo'n avondmarkt waar ze overal hetzelfde verkopen, maar je het toch niet kan laten om overal te kijken. Na een aantal uurtjes slenteren kropen we weer onder de Thaise wol. De volgende dag worden we namelijk vroeg opgehaald om een aantal bezienswaardigheden in de regio te zien in een busje dat ons wederom binnenstebuiten ondersteboven en achterstevoren zou keren!

1. Linda:
    20 juli 2016
    Geweldig jou verhalen of ik er weer midden in zit.Geniet van dit heerlijke land.Groetjes aan de meiden.Kijk nu al uit naar je vlgde verhaal.
  2. Annette Maassen:
    20 juli 2016
    Wederom een mooi verhaal!!
    Dit keer geen tegenvallers maar als beloning een heerlijke massage!! Helemaal herboren en vol energie beginnen jullie morgen weer aan een nieuwe uitdaging... maar eerst de busreis nog overwinnen..... veel succes!!
    Laat me verrassen!! Knuffel......xxx
  3. Renate Mostard:
    20 juli 2016
    Een lekker relaxed dagje gehad vandaag.
    Jullie hebben t verdiend.
    Morgen weer fris en fruitig met de bus mee.
    Fijne dag morgen!! Xx
  4. Miranda kaaij:
    21 juli 2016
    Zoals ik al stuurde..klinkt als chiroprator. Maar dan veeeeel goedkoper :)
  5. Pauline:
    26 juli 2016
    Ben je al uit de knoop inmiddels?