Groot groter grootst!

10 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

Mijn laatste blog!!

Na een heel fijn rustig nachtje in het hotel was het tijd om onze laatste dag Bangkok in te vullen. Tijd voor de grote shopping malls waar Bangkok bekend om staat. Langs de drukke wegen staan hier gigantisch grote complexen vol met winkels. Sommige met kleine lokale winkeltjes zoals we ze hier gewend zijn, maar ook hier hebben ze de grote westerse merken als Zara, H&M en forever 21. Het was eigenlijk een hele vreemde plek die in schril contrast staat met andere delen van de stad. Grote dure winkels in bizar grote gebouwen met airconditioning en Starbucks. Nog groter dan ik ze in Europa heb gezien. Terwijl een paar kilometer verderop mensen in krotten wonen en alle touwtjes aan elkaar moeten zien te knopen om het hoofd boven water te houden.

Na het avondeten in een vrij sfeerloos restaurant (lekkere foodstalletjes en leuke kleine betaalbare restaurants kennen ze in dit deel van de stad niet) hebben we onze reis afgesloten op de 84e verdieping van de hoogste toren van Thailand: de Bayioke II. Een glazen lift bracht ons een heel eind naar boven, waar wij een heerlijke cocktail hebben gedronken in een skybar. We keken uit over het prachtige verlichte Bangkok. Een draaiende plaat op het dak gaf ons een 360 graden uitzicht over de plek waar onze reis begon en waar onze reis nu eindigt.

Het waren vier geweldige weken, waarin we ontzettend veel hebben gezien en gedaan. Van de tempels in Angkor tot de chaos in Phnom Penh, van de trieste killing fields tot de vrolijke dansshows, van de grote steden tot de kleine dorpen, ontmoetingen met olifanten en apen, van het binnenland tot de eilanden en van 12 meter onder water tot 230 meter in de lucht. Het waren twee mooie landen met fantastische mensen. Met een glimlach kijken we terug op ons avontuur en nemen we afscheid voor nu, meer zeker niet voor altijd!

1. Linda:
    11 augustus 2016
    Bedankt voor de leuke verhalen heb t gevoel dat ik een beetje heb meegereisd.Al met al voor jullie een reis om nooit te vegeten,geniet nog lekker na, ik verheug me op de foto's en filmpjes. Welkom terug kanjers...love you
  2. Mark:
    11 augustus 2016
    Ik heb genoten van je schrijfstijl. Erg veel humor in je verhalen. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven ban jullie reis. We staan nu op schiphol om jullie op te halen en de verhalen in levende lijve nogmaals aan te horen! Tot zo!
  3. Annette Maassen:
    12 augustus 2016
    Bedankt voor de fantastische verhalen... een waar genot om te lezen...... welkom thuis in ons regenachtige kikkerlandje....xx
  4. Renate Mostard:
    13 augustus 2016
    Het einde van jullie reis!!!....was leuk om te lezen wat jullie daar allemaal hebben beleefd.
    Maar aan alles komt helaas een eind.
    Welkom terug !!