Van zehn naar stress

24 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Onze laatste dag in Chiang Mai is aangebroken. Morgen vertrekken we naar Koh Tao! Deze laatste dag in het prachtige noorden hebben we genoten van het leven zoals het bedoeld is. We begonnen onze dag met een heerlijk ontbijtje. Dat uitgebreide Europese ontbijt is een hele fijne afwisseling van alle rijst curry's en noodles. Vervolgens brachten we weer een uitgebreid bezoek aan de massagesalon.
Dit keer gingen Rozemarijn en Brit voor een aloë vera massage en koos ik voor een scrub en olie. Die spiertjes zaten na de vorige massage immers nog wel prima. Ik werd even flink geschrobt en ingeolied. Ik was weer schoon en helemaal zehn. Achter het gordijn gebeurden echter hele andere dingen. Britt werd goed gemasseerd en ingesmeerd met het goedje dat ze aloë vera noemen. Britt is een beetje geobserveerd met spulletjes die goed voor je zijn. Ze drinkt al de hele vakantie 'beauty drink' en wilde nu ook weer iets dat goed voor haar huid is.

Rozemarijn werd niet gemasseerd. De vrouw die haar masseerde vond haar klaarblijkelijk een mooi lichaam hebben. (En geef haar eens ongelijk) Ze was niet echt bezig met de spieren maar vooral met het uitsmeren van het goedje en dat dan letterlijk overal. Over haar heupen, billen en vooral de voorgevel was erg in trek. Roos kwam iets minder zehn en ontspannen de massagesalon uit..
Hierna namen we even pauze voordat Britt en ik werden opgehaald voor de Thaise kookcursus. Nu zul je waarschijnlijk denken, wacht... Rozemarijn gaat niet mee?
Nee, Roos heeft een bloedhekel aan koken, ze houdt wel van lekker eten, maar dan moet ik het voor haar maken. Zij bleef achter en besloot wat voor zichzelf te doen. Dit kon natuurlijk niet goed gaan..

Voor we overgaan op de blunder van de dag wil ik nog even terugkomen op de kookcursus. Britt en ik werden dus opgehaald om vervolgens letterlijk twee straten verder weer uit te stappen. Met een leuke groep mensen en een Thaise kok gingen we naar de lokale markt. Zo eentje waar het heel erg meurt en ze van alles verkopen wat met eten te maken heeft. Hij legde ons uit wat je allemaal moet en kan kopen voor een goede Thaise maaltijd. Het waren producten waarvan ik even achter m'n oren moest krabben of ze in Den Haag te vinden zijn. Vervolgens liet hij ons allerlei kruiden en planten zien die in de gerechten worden gebruikt. Ze gebruiken hier bijvoorbeeld drie soorten basilicum en alles is vers!

Vervolgens gingen we aan de slag met koken. We maakten Pad Thai, loempia's, currypasta, curry en Mango sticky rice. Zo'n curry pasta js best wel pittig om te maken. Je gooit een hoop spulletjes in een stenen kom en moet die met een staaf kapotslaan en mengen tot er een pasta ontstaat. Vrouwtjes van 90 hebben hier aan één arm mega spierballen van. Ik had een hele lekkere panang curry gemaakt, die van Britt was gifgroen en 'iets' te spicy. Verder was Britt natuurlijk een kooktalent!

We hebben super veel geleerd en ook heel veel gegeten. Rozemarijn zat in de tussentijd uitgehongerd op haar kamer.  Daarna was ze naar een spa gegaan voor een hele fijne gezichtsbehandeling, waar ze in tegenstelling tot de andere behandeling wél van heeft kunnen genieten. Helemaal zehn vertrok ze met haar handen vol spullen terug naar het hotel. Onderweg kwam ze tot de ontdekking dat ze iets kwijt was geraakt.. Haar paspoort! Gelukkig heeft ze hem na flink wat stress en zoeken teruggevonden bij de politieagenten op de hoek van de straat. Roos weet het op de één of andere manier toch altijd wel weer op te lossen. Gelukkig maar, want zonder dat paspoort hadden we onze reis naar Koh Tao kunnen vervangen voor een reis naar de Ambassade in Bangkok. Op vakantie gaan met Rozemarijn is in ieder geval nooit saai!

1. Mark:
    26 juli 2016
    Wow, wat een geluk dat je je paspoort weer zo snel hebt terug gevonden!
  2. Mia schornagel:
    27 juli 2016
    AQltijd beleef je wel wat met Roos, het is nooit saai.
    gelukkig goed afgelopen,
  3. Miranda kaaij: