It's raining rain!

4 augustus 2016 - Siem Reap, Cambodja

Vandaag was het tijd om even bij te komen van de bootreis van gisteren. De lange reizen tussen de plaatsen in waren we inmiddels best wel zat. Gelukkig had ons hotel een heel fijn, mooi en vooral schoon zwembad. Een hele goede plek om ons voor te bereiden op al het moois dat we hoer gaan zien: de tempels van Angkor. Na een paar uurtjes luieren liet het regenseizoen weer even van zich horen. Het waren maar een paar druppeltjes, maar we besloten toch maar even naar de kamer te gaan en ons om te kleden voor een lunch en massage ergens in de stad. Toen we hotel uit wilden lopen, liet de moesson haar spierballen even zien. De bak water die toen spontaan de lucht uit kwam zetten was echt bizar. Gelukkig had ons hotel ook een restaurant waar we konden schuilen en lunchen. Na een behoorlijk tijdje wachten werd de regen iets minder heftig en gingen we op zoek naar een massagesalon.. Grote fout..

Het massagesalon dat we hadden uitgekozen zag er op het eerste gezicht goed uit. Roos ging voor rug nek en schouders en ik ging voor hot compres. We werden meegenomen naar een sfeerloze kamer met twee massagebanken. We (en dan vooral ik) moesten heel veel uittrekken en waren even bang dat we in een happy end salon terecht waren gekomen.De dames die ons gingen masseren hadden klaarblijkelijk geen diploma zoals we in Thailand gewend waren. Want werkelijk alles wat ze deden, voelde verkeerd. Ze hebben roos d'r nek niet aangeraakt en bij mij bleef het bij insmeren met olie en het wrijven met warme zakjes. De dames waren vooral ook heel gezellig met elkaar aan het beppen. Ook kwamen ze af en toe wel heeeel dichtbij plekjes waar je liever niet door iedereen gemasseerd wil worden.. Nadat we de massage hadden 'uitgezeten' maakten we ons maar even klaar voor vertrek. Één van de dames durfde zelfs nog om fooi te vragen... Wat denk je zelf!

We sloten de dag af bij een super fijn restaurantje waar we deze week vaker gingen eten. Ze hadden hier super lekkere Khmer gerechten, zoals Mekongvis met ananas en Khmer barbecue spiezen. Met een lekkere margarita cocktail konden we weer even lachen om onze slechte keuzes deze vakantie (van gekke handtastelijke taxixhauffeurs, karaokebussen, kansloze excursies tot dit soort massages). Hoe krijgen we het af en toe ook weer voor elkaar! Morgen is het tijd voor de eerste tempeldag in Angkor!