Paradise Plus en het einde van het Thaise avontuur

27 juli 2016 - Koh Tao, Thailand

We hebben de rustige en paradijselijke Tanote baai inmiddels verruild voor het drukkere, levendigere Sairee Beach. Stuiterend achterin de 4x4 pick-up zijn we over de berg heen, van de ene kant van het eiland naar de andere kant gebracht. We sluiten hier ons Thaise deel van de reis af in een wat luxer hotel aan het fijne zandstrand. Tegelijkertijd zijn het ook de laatste dagen van het avontuur van Britt. Zij vertrekt hierna met haar overvolle backpack terug naar het altijd gezellige Beeg!
We hebben de dag van de hotelwissel eigenlijk vooral gegeten. We hebben heerlijk geluncht, gedoucht, omgekleed en zijn het winkelstraatje doorgelopen om vervolgens weer trek te krijgen. Met rammelende buikjes gingen Winnie the Pooh en zijn knorrende gezelschap naar het strand om hier aan een laag tafeltje aan het strand wederom te gaan eten. Het is maar goed dat we hier geen week blijven, anders zouden we eruit komen te zien als dikke Heidi met haar vlechtjes die hier ook over het strand hobbelt... We sloten de avond af met een klopjacht op de kakkerlak in de badkamer waarna we tot diep in de nacht genoten van de tonen van Justin Bieber die uit de speakers van het hiernaast gelegen café kwamen.

Fris en fruitig begonnen we aan onze laatste volle dag Koh Tao. Er was één ding dat we nog graag wilden doen en dat was met de longtailboat naar het hiernaast gelegen Koh Nang Yuan gaan. Dit zijn drie eilanden die aan elkaar verbonden zijn met één zandstrand! Super mooi en super interessant om een keer te zien. Al stuiterend bracht de longtailboat ons naar paradijs+. Dit eiland heeft naast dat bijzonder strand, een prachtig blauwe zee, koraal en heel veel regels voor het behoud van het eiland. Zo mocht je geen plastic flessen meenemen en was het verboden om met een handdoek op het strand te gaan liggen (anders neem je teveel zand mee). We hebben er heerlijk gesnorkeld en super genoten. Tegelijkertijd hebben we ons ook wederom kapot zitten te ergen aan die stinkchinezen. Wat een vreselijke lui zijn dat! Het lijkt misschien heel logisch dat vissen, koraal en zeekomkommers met rust gelaten horen te worden... Chinezen vinden van niet. We hebben chinezen meerdere malen het koraal en de zeekomkommers op zien pakken voor de foto. Ik vermoed dat binnenkort ook op dit strand geen toeristen meer mogen komen (en terecht). De Thaise toeristische autoriteit gaat volgend jaar overigens een Chinezen quotum hanteren, want ook de Thai zijn die lui spuugzat.

Na een aardig rood velletje te hebben opgelopen (ondanks het vele smeren, en de parasol) vertrokken we weer richting Koh Tao. Hier vierden we onze laatste avond op het eiland met een barbecue aan het strand (met bijbehorende vuurartiesten). Onder het genot van een extra groot Chang biertje besef je je hoeveel je gezien en gedaan hebt.

Onze reis door Thailand bracht ons op bijzondere plekken. We hebben onwijs veel gezien in dit veelzijdige land. Van de grote stad tot een rustige baai, van de jungle tot 12 meter onder water, van tempels tot eetkraampjes en van het voeren van olifanten tot het fietsen door Bangkok; Thailand was fantastisch!
Voor nu nemen we afscheid van Thailand, maar zeker niet voor altijd!
Helemaal relaxt en vol goede herinneringen beginnen we onze avontuur in Cambodja. Op naar Phnom Penh!!

1. Renate Mostard:
    28 juli 2016
    Jullie hebben inderdaad veel moois gezien en beleeft...een reis vol herinneringen die jullie niet snel zullen vergeten.
    Roos en Danny...ik wens jullie nog heel veel plezier in cambodja en dankjewel voor de mooie verslagen...het was alsof ik er zelf bij was!!
    Goede en veilige reis verder en voor onze Britt een goede vlucht terug naar ons limburgse heuvelland...heel veel groetjes!!xxx
  2. Annette Maassen:
    28 juli 2016
    Lieve Roos en Danny... we wensen jullie een fijne voortzetting van jullie vakantie... dat jullie nog veel mooie dingen zullen beleven in Cambodja.
    Voor Britt houdt hier het avontuur op en komt ze hopelijk weer veilig thuis.
    Deze fantastische reis zullen jullie niet snel vergeten....
    Helaas komt aan alles een eind.
    Voor jullie een goede vlucht naar Cambodja en voor mijn meisje....een goede vlucht naar huis!! Lieve groetjes... Annette
    Ps.... schrijf je verder??