Het grote waterballet

25 juli 2016 - Koh Tao, Thailand

Ik kan niet goed genoeg benadrukken hoe mooi Koh Tao is. De gigantische rotspartijen, het groen, de palmbomen, de heldere zee, de longtailboten.. Er vliegen hier overal verschillende kleuren vlinders en de sfeer is relaxt. Niet alleen boven water is het hier mooi, maar ook onder water. Rondom het eiland liggen overal koraalriffen die al heel ondiep beginnen. Je kan hier fantastisch snorkelen.

Roos en ik hadden nog nooit gedoken, dus dit was onze kans om het een keer te proberen. Britt wilde graag haar PADI halen. Helaas is er iets misgegaan met de boeking waardoor Britt dat niet meer kon doen. Dus moest ze met ons mee de beginnerscursus doen.

We kregen eerst informatie over de gebaren en de gevaren. Roos en ik vonden het allebei heel spannend. Gelukkig werkte de instructeur ons nog extra op de zenuwen door te vertellen over klappende longen, bootpropellors en poppende oren.. Na een zenuwinzinking kregen we onze duikoutfit aan. Britt en Roos vonden het natuurlijk weer heel grappig dat ik bijna net zo groot als de duikfles was. Na wat oefeningen in het zwembad wat natuurlijk weer echt de peppie en kokkie show werd (ik was peppie en kokkie in één) gingen we de zee in. (De instructeur moet echt gedacht hebben dat ik retarded was) We oefenden eerst nog een keer in het zand en even later zwommen we weg. Het werd langzaam aan steeds dieper en steeds mooier. We zagen prachtige vissen, koraal en zelfs een anemoon! Jaja, als groentje vonden we alles indrukwekkend!  De zenuwen waren snel weg een maakten plaats voor ontspanning en verwondering. Wat is duiken ontzettend gaaf!! We hebben gedoken tot een diepte van 10/12 meter en hebben even het gevoel gehad dat we in een andere wereld terecht waren gekomen. Je kon soms als je omhoog keek, het wateroppervlak niet zien! Het duiken ging ons goed af, hoewel Britt af en toe als een baksteen naar beneden zakte. Roos was dit keer een natuurtalent.  Op wat klappen en flippers van elkaar na hebben we elkaar niet van kant gemaakt, zijn we niet verdronken en zijn onze longen niet ontploft. Het was wederom een ervaring die we niet snel zullen vergeten.

Moe maar voldaan zaten we vervolgens heerlijk (overprized) te eten. Koh Tao is een geliefd eiland en dat merk je aan de prijzen. Het is goed dat we morgen naar de andere kant van het eiland vertrekken want we hebben heel erg behoefte aan een geldautomaat. We need cash!!!

1. Renate Mostard:
    26 juli 2016
    Wat heb ik weer gelachen ...hoe Danny alles zo humoristisch vertaalt.
    Jullie zijn weer een ervaring rijker.
    Nu weer door naar het volgend avontuur!
    Toedels en tot morgen...xxx
  2. Annette Maassen:
    26 juli 2016
    Haha... wat een grappige ervaring.... en ja... ik zie t zo voor me hoe Britt de diepte in gaat!!
    Morgen maar snel naar de andere kant en pinnen!!!!
    Lang leve de lol!!! Knuffel en tot morgen!! Xx
  3. Mia schornagel:
    27 juli 2016
    geweldig Danny hoe jij dit verslag weer schrijft. Wat een mooie reis voor jullie. Geniet er maar van en nog veel plezier. Een reis om nooit te vergeten. Grt.
  4. Miranda kaaij:
    27 juli 2016
    Voor de eerste keer al zo diep!
    Dat kan alleen maar daar..hahaha